HTML

Our life in California

Indulás elötti nap. Még jó mindenkivel találkozni, néhány puszit és könnycseppet váltani.

Friss topikok

  • LiliZozó: Köszi. :) Ha írsz az e-mailemre, az tökéletes lesz. nagy.f.emese@citromail.hu Előre is köszönöm a ... (2013.09.19. 23:50) MINDEN TÖKÉLETES:)
  • Bóbitáék: De nagyon sajnálom :(( Lily-t is, meg Téged is a munka miatt...:( Mielőbbi gyógyulást kívánok, hog... (2013.09.07. 22:32) 4. nap a bölcsiben - lázasan :(
  • norus: Ügyesek vagytok! És a bölcsis néni is szimpi, hogy így melléfekszik, ilyesmik :) Akkor nem sokára... (2013.09.06. 11:06) Bölcsibe beszoktatás 3. nap
  • norus: Ügyesek vagytok nagyon. Majd gyere mi volt az ott alvásnál :) Gratulálok a 2. évfordulóhoz :) (2013.09.05. 21:17) Elkezdtük a bölcsit (2. házassági évforduló)
  • Bóbitáék: Nagyon ügyes már Lily és ez a bölcsi-dolog...Hjaaaj... Ezt az esti dolgot pedig pontosan értem!:)) (2013.08.30. 15:28) 15 hónapos Lilyborsó - 1 alvás

Címkék

Folyton csak panaszkodok

2012.06.13. 20:12 PetraésLily

Olvasom masok blogjat, mar amikor most idom engedi es most epp alszik Lily...persze nagy kinszenvedesek aran...szoval ahogy olvasom masok blogjat, mindenki egyszerubben veszi ezeket a dolgokat mint en. Vedekezhetnek, hogy tolem messze a csaladom, a barataim es meg igaz is...de talan benne is van hiba...erosnek kell lennem Lily, Balazs es az en erdekemben is...csak hat nehez...

Tegnap elorebb hozott furdetes volt...viszonylag gyorsan vegzunk vele, pedig tegnap azt olvastam hogy eltarthat akar 10 percig is es legyen kellemes zene hozza, nah ma lesz az is:) furdetes utan, gyors oltozkodes es a jol megerdemelt szopi...gyors utemben olvassuk a Suttogot es ott az van hogy nem szabad cicin hagyni a babat elaludni, mert ehhez fog hozzaszokni...nos Lily mar hozza is szokott...de sirni nem szabad hagyni a babat, be kell hozza menni es meg kell nyugtatni, aztan visszatenni a kisagyba es megtanitani egyedul hogy alszik el...Lily sehogy..igy rottuk a koroket Balazzsal a kisagy es a nappali kozott, mig vegul elaludt, csak ugy...enekeltunk neki, ringattunk, mindent amit akarsz. Ejszaka remenykedtem hogy 11kor ebred de nem ebredt, egeszen ejjel 2ig, olyan 9 korul aludhatott el tenylegesen. A bufizest neha elmismasoltuk, mert ugye cicin fullra bealudt es epp csak vallra tettuk es ment a kisagyba, nem igy tegnap, mert szopi utan, ami 30 perces volt es ki ugyan nem kopte, de mar csak cumizott, igy Balazs megbufiztette es utana meg beszelgetett vele, igy tettuk le ebbol lett az orditas...

Ejjel 2kor kapot szopit es utana siman megbufiztette Balazs aztan ment a kisagyba ahol el is aludt. 5kor ujrakelt, de gondoltam semmi gond, 3 ora eltelt joga van enni, kapott is de kb. 20 percig volt cicin es mar epp bealudt volna mikor levalasztottam, Balazs bufiztetett es kis beszelgetes vissza a kisagyba, igen am de most nem akart az istennek sem aludni...6kor vegul ugy dontottunk, hogy lehet nem evett az elozonel eleget es meg kelltegetni kellett volna? ugyhogy kapott enni...ott teljesen jol elvolt, de nem akart aludni, nem es nem...mar 8 ora volt...Balazs meg itthon, felvaltva dajkaltuk, eredmenytelenul...beszeltunk hozza, elmagyaraztuk, hogy most mit miert csinalunk, de semmi...sirt...sirt...arra gondoltunk hogy esetleg tul etettuk es faj a pocakja, mert igy meg sosem sirt es mar akkor sem nyugodott meg ha olben volt. 8kor ismet szopizott, ugye 2 ora telt el, pedig a 3at ki akartuk varni...nem jott ossze...megszopiztattam, de kb. 10 percet szopott magatol, aztan a kov 10 percben vegig csukva volt a szeme es csak noszogatasra szopizott, igy gondoltam nem kinzom tovabb...bufiztettem, de azt is vegig aludta, pedig megcsikiztem, maceraltam a kis testet de semmi reakcio...aztan letettem a kisagyba, egy pillanatra megebredt, mondtam neki,hogy beteszem a kisagyba, de itt van anya segit ha kell...kb. 5 perc telt el es sirast...kivettem, nyugtatagattam...de csak sirt...aztan vartam 5 percet es kezdett alabbhagyni a siras...neha fel fel sirt de most alszik...11kor kene ujra ennie, de elaludni meg igazabol ugy 9 korul aludt el...vegul 13kor en ebresztgettem ot...de hiaba simogattam semmi reakcio, a karomba vettem ...semmi...normalis ez? Aztan ratettem a pelenkazora, akkor ebredt meg, beszeltem hozza es kicsereltem a pelusat, pisis volt...aztan neki lattunk szopizni, 10 perc utan mar hunyta le a szemet, meg 10 percig ebresztgettem, hogy legalabb 20percig szopizzon, aztan beajult, a vallamon, a terdemen...hiaba beszeltem hozza...semmi...gondoltam ok, beteszlek a kisagyba akkor majd felebredsz,de nem...Felcserelte a napszakokat? Olvastam, hogy 2 hetes kor korul van vmi novekedes ugras, lehe amiatt? Tegnap semmit se akart aludni, ma meg...?! Ugy hallom lehet megsem alszik, mert tusszog...:) pedig pont most terveztem hogy nah akkor lepihenek en is, mert szerintem lesz meg ennek a sokalasnak bojtje mondjuk az ejszaka...

Ebedre thai tesztat csinaltam...remelem a pocakjat nem fogja bantani a szojaszosz...

Jah, es hogy 2 hetes kortol kezdenek el hasfajosak lenni...remelem mi nem leszunk azok...

Probalkozunk, probalkozunk, holnap itt lesz Balazs ugyhogy jo lesz, megnyugtat ha itt van velem/velunk...es a napirend bevezetesehez meg jobb ha ketten vagyunk, mert ugyis kell hozza par nap. Most hivott Balazs es megsem marad itthon holnapcsak penteken, mert a kocsit csak jovo honapban kell vinni szervizre...:( nah nem baj...semmi gond, eros vagyok es a kis mano is ugyes:)

Azt hogy mennyire IMADOM Lilyt nem is irtam meg...tunderi, de tenyleg, amikor nyitva van a szeme, akkor teljesen Balazsra hasonlit, meg ugye a nagylabujja tiszta apja...:) Szeretem hogy a lanyunk az apjara utott. A szopizas ugye nem a kedvencem, de ahogy ra tud cuppanni es hogy igy meg tudom vele nyugtatni, hihetetlen jo erzes es ahogy szuszmakol, grimaszolgat a lelkem kozben...vagy mikor furdik...meg kell zabalni...cukipofa...es olyan szepseges...sokszor csak nezem, hogy fert el bennem es hogy milyen csodalatos dolog ez, hogy 9 honap alatt egy ilyen szep kislany fejlodott bennem. Total hihetetle szamomra. Szoval nagyon szeretem en a Lily-t, hogyne szeretnem, nem is lehetne ne szeretni, de valoszinunek tartom, hogy o is erzi a bennem levo feszultseget, ezert is probalok megnyugodni. Napkozben nem megy a pihenes, ez van...

Kulonben mindenki kedves itt es segiteni akar, de valahogy nem tudok veluk mit kezdeni...az angol megsem az anyanyelvem es ok nem kozeli ismerosok, baratok...egyedul Erika az aki kozel kerult hozzam es Niki, de Niki suliba jar, Erikaval meg nehez osszeegyeztetni, mert Emma is meg "csak" 16 honapos...de Jane azert atjon hetfon...kedves tole nagyon...de megis csak a mi barataink hianyoznak...

Nade ugy kezdtem, hogy nem panaszkodom...ugyhogy nem is:) 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petracalifornia.blog.hu/api/trackback/id/tr634586366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.Piros 2012.06.13. 21:51:54

Szerintem is jól fogod csinálni, az aggódás meg soha nem fog megszünni.
Hogy én is mondjak egy véleményt, ha éhes adj Neki enni, ha alszik hagyd aludni. Tudod Bori koraszülött volt, 2,08-al vittük haza, azt mondták 2 óránként kell etetni, felébreszteni csipkedni az arcát ha elalszik a cicin. De én ezt nem tudtam megtenni. Ja és persze ha fenn volt és szopott akkor 40 perceket. Hagytam aludni és szoptattam ha felébredt.
Veroni időre született nagy baba volt, Ő teát kapott éjjel ha felébredt. De hat hét után végigaludta az éjszakát.
Persze Neki is volt nyügös periódusa este hat és nyolc között akkor nem akart megnyugodni.
Egyébként a többi mind a Ti dolgotok és döntésetek, mert ahogy most kiharcolja amit akar azt később még inkább meg fogja tenni. Ő már most is egy "EMBER" csupa nagy betüvel. Igaz még egy kis EMBER , de EMBER és igen is ki tudja fejezni az akaratát.
Tudom ezekre a bölcsességekre nehéz gombot varni, mert az adott szitu nem könnyű, de ha elkezdtetek egy rendszert ne haggyátok abba.
Egyébként én is a hasonfekvés híve vagyok, mert ha nem büfizett akkor sincs semmi baj, mert ha ilyenkor alvás közben bukik , akkor nem lehet semmi baja, ja és ha hasfájós akkor is jobb. Hason a pocak sem fáj úgy, ezt tapasztalatból tudom mondani.
És az a baj, hogy ésszel kellene szeretni, nem szívvel (ezt apukám szokta mondani) de bizony ez nagyon nehéz.
Tehát tégy úgy ahogy Te-Ti jónak látjátok.
Sok-sok örömet és boldogságot gyönyörű tündér Lilytek-hez

najovanmar 2012.06.14. 10:25:24

Teljesen egyet ertek Piroskaval, aki nekem is ezeket a tanacsokat adta es bevaltak. Esszel szeretem mindket gyerekemet. Nagyon fontos a napirend kialakitasa (babanak, mamanak), de legyel rugalmas, ne az orat nezd, hanem Lily-t. Ami a Suttogoban van( de Montessori elv) az altatasrol (5 perc siras, 10 perc siras, kov. ejszaka meg tobb)az nekem az egyik babanal bevalt, a masiknal nem. A cumi hasznos, bar elobb utobb megtalalja az ujjat is es egyedul is kepes lesz megnyugodni. Gondolj arra, h Lulat es Zsigat hogy fektettetek le, milyen szertartasokat kellett betartani. Ugye hogy le tudtok fektetni egy gyerreket? En tobbszor is tanuja voltam :)))

kikiriki80 2012.06.14. 22:18:35

Én továbbra is azt vallom, hogy egy ekkora gyereknél még teljesen értelmetlen a sírni hagyás. Meg fognak tanulni majd egyedül is elaludni, ki mikor érik meg rá. "-3 hetesen, kizártnak tartom, hogy fifkásan kilogikáznák, h ők most ordítanak. Hát persze, hogy anyával a legjobb, de ez sem tart majd örökké, beindul a mozgásuk és eszük ágában sincs már anyán maradni, kivéve, ha a megfelelő bizalom kialakult a világgal szemben és mer majd menni. Ehhez pedig az kell, hogy reagáljunk az igényeire, hogy kialakuljon az "ősbizalom". Ezt persze nem én találtam ki, pszichológia. A 3 órás szoptatáshoz pedig, egy felnőtt sem mindig pontosan ugyanakkor éhezik meg, tudja, hogy délben van ebéd, de néha jobban esik hamarabb elkezdeni, vagy esetleg később. Az én első gyerekem 6 hetesen maga kezdte el átaludni az éjszakát, a második pedig másfélévesen. De mostmár mindkettő alszik stabilan, nyugodtan. Alkalmazkodtunk hozzájuk. Ahhoz, hogy ne cserélje fel az éjszakát a nappallal, persze ragaszkodni kell, nappal inkább ébreszd fel, ha kajaidő van, olyankor ne hagyd sokáig aludni, éjjel pedig ne keltsd fel, ha enni kellene, de alszik.
Én leírom, hogy két - egy ideális és egy extra macerás gyerek- után, hogyan csinálnám. Azért írom részletesen, mert engem sokszor zavar, hogy általánosságok mondanak, de azzal sokszor nincs előrébb a kezdő szülő. Így pedig esetleg tudsz csemegézni.
A reggeli - hajnali (vmikor 4-8) közötti szopihoz én a ti ágyatokba vinném, apuka is lassan kel, legyen ott szopi, ha visszalaszik, tedd le óvatosan magad mellé, te is tudsz ejtőzni, ha nem akkor is, feküdj mellé (a gyerekek reggelente amugy is szeretnek a szülőkkel hencseregni) amig elvan tudsz pihizni, ha már kezdi unni magát gyorsan átöltözöl és vagy magadra kötöd/ vagy hordozóban/pihiszékben stb. vidd magaddal és regelizz meg. Ha magadra kötöd, tuti bealszik egy idő után. ilyenkor gyorsan csináld meg, ami halaszthatatlan és készíts be harapnivalót, innivalót, könyvet laptopot a szopihelyre(ez amugyis mindig legyen ott, baromi sok időt eltölt ott az ember, ki kell használni és akkor nem érzed majd annyira elkeserítőnek a sok szopit, így tudsz kikapcsolódni is.) Ha ébred, h éhes, mehettek a szopihelyre, ha aludna, akkor ébreszd fel, nappal ne hagyd 3 óránál többet éhen, mert éjjel akarja majd bepótolni. tisztába tevés, szopi. Utána mivel rádkötve, hurcolva mindent megcsináltál, nagyjából persze, a szopi után lehet közösen pihizni, ugyanígy ő melletted, a nagyágyban, földön, takarón, terszon stb. Később egy-egy játékot is tehetsz neki, ha aslzik ilyenkor alduj te is, plusz ilyenkor próbálj ebédelni. Következő etetés után, ha jön apa, együtt, vagy külön legyen séta, séta után szopi(kényelemben olvasva stb) és ilyenkor volna jó ébren tartani, hogy utána fürdés szopi és mehet aludni a kiságyba. 1-2 hónapig mi ilyenkor rögtön ájultunk az ágyba, ha csend volt, ha nem, akkor indult a kínlódás, de ha nappal eleget evett, akkor azért éjszak aludt. tudom, ez nagyon ideálisnak tűnhet, nem az, kérlek próbáld ki. Sokat gondoltam rád, rengeteget kínlódtam én is a másodikkal, tényleg giga extra macera gyerkőc volt, volt, hogy óránként, órákon át szoptattam, de megérteé s elmúlt végülis. Kiolvastam pár könyvet az biztos. Csupa segítőszándékkal írtam, mert árérzem , nagyon nehéz első gyerek, idegen környezet s majdnem teljesen egyedül. És azért szerintem nem úgy van, hogy innentől mindig nehéz lesz. az aggódás, az mindig megmarad, de minden nappal egyre könnyebb és könnyebb. Ilyenkor fizikálisan nehéz, nagyobbal pedig inkább másabb jellegűek a nehézségek. remélem tudtam segíteni! Na megyek én is, kihasználon, h csend van végre és lehet pihizni! Hajrá! Üdv, Kriszta, szegedről

PetraésLily 2012.06.15. 03:41:47

@P.Piros: Koszonom szepen Piroskam a tamogatast, nagyon jol esik.

PetraésLily 2012.06.15. 03:47:37

@kikiriki80: Kriszta koszi, hogy igy reszletesen leirtad igy azert tenyleg mas mint altalanossagban. Ma eldontottem, hogy probalok nem gorcsolni csinaljuk ahogy jon es ha cicin alszik el hat ott alszik el es szopizzon nyugodtan, amig nem akartam mindenaron napirendet, o is nyugodtabb volt en is es akkor meg az ejszakakat is ataludta, most nem...A furdetes ideje necces picit, hogy mikor legyen, a 18-as idopont asszem korai volt, ugyhogy visszallunk a fel8asra. De p. ma 16:10kor evett, aztan apaval "jatszottak" es 18:30kor elaludt...igy most nem tudom mi lesz hogy lesz a furdessel...meglatjuk...most varunk, hogy ebredjen, ha nem akkor szerintem ebresztjuk, furdes es szopi:) aztan remelhetoleg alvas...:) Koszi a komentedet, nagyon hasznos volt.
süti beállítások módosítása