HTML

Our life in California

Indulás elötti nap. Még jó mindenkivel találkozni, néhány puszit és könnycseppet váltani.

Friss topikok

  • LiliZozó: Köszi. :) Ha írsz az e-mailemre, az tökéletes lesz. nagy.f.emese@citromail.hu Előre is köszönöm a ... (2013.09.19. 23:50) MINDEN TÖKÉLETES:)
  • Bóbitáék: De nagyon sajnálom :(( Lily-t is, meg Téged is a munka miatt...:( Mielőbbi gyógyulást kívánok, hog... (2013.09.07. 22:32) 4. nap a bölcsiben - lázasan :(
  • norus: Ügyesek vagytok! És a bölcsis néni is szimpi, hogy így melléfekszik, ilyesmik :) Akkor nem sokára... (2013.09.06. 11:06) Bölcsibe beszoktatás 3. nap
  • norus: Ügyesek vagytok nagyon. Majd gyere mi volt az ott alvásnál :) Gratulálok a 2. évfordulóhoz :) (2013.09.05. 21:17) Elkezdtük a bölcsit (2. házassági évforduló)
  • Bóbitáék: Nagyon ügyes már Lily és ez a bölcsi-dolog...Hjaaaj... Ezt az esti dolgot pedig pontosan értem!:)) (2013.08.30. 15:28) 15 hónapos Lilyborsó - 1 alvás

Címkék

Luau party es Late pregnancy class

2012.04.18. 06:03 PetraésLily

 Balazs meglepijet mar szinte mindenki latta csak o nem...:( de mostmar remelem a hetvegen oda tudom adni neki es nagyon fog neki orulni. :)

A Taho tohoz nem megyunk...ezen a hetvegen ra kellett jonnom, hogy mar gyakorlatilag semmi erom nincs...:( allni mar tenyleg nem tudok sokaig...setalas meg megy egyideig...de vhogy huz lefele a pocakom...de errol majd kesobb...

Szombaton reggel jo koran kelltunk, bar penteken koran fekudtunk ez teny, szoval 7kor sikerult felkellni es probaltuk hivni a draga baratainkat, akik nekunk ejjel 2kor kuldtek sms-t hogy ne aludjunk:) Mi meg komolyan vettuk:) de csak vasarnap tudtunk veluk beszelni:) Mivel 13kor kezdodott a Luau party igy sok mindent nem terveztunk, bar nagyon jo ido volt:) annyira hogy a vallam le is egett es vegre tudtam felvenni ruhat, mert a hosszu naci, mar ha leulok vagja picit a pocim...szoval nem kenyelmes...:( Beszeltunk skypeon Judittal es o csinalt holabdat igy kertem kuldje at a receptet, at is kuldte en meg nagy lelkesedessel elkezdtem megcsinalni, de a piskota tesztat sutopapir nelkul tettem a tepsibe:( aztan a kremet tejesen felreertelmeztem, de nem tudtam ujracsinalni, mert mar nem  volt otthon eleg vaj:( ezen jol beidegesedtem, igy csak a tejet foztem fel a liszttel...aztan hagytam kihulni, de ebbe ugy kifaradtam(meg jo hogy penteken csinaltam egy nagy tal tesztat) hogy kenyrelen voltam ledolni, de ugy elaludtam, hogy 1 ora mulva pontosan ugyanabban a pozicioban ebredtem es a nyalam is kifolyt a parnara, pedig nem szokott...ekkor volt 14 ora, Konradek meg mar irtak Balazsnak hogy merre vagyunk...ugyhogy mentunk Luau partyra...egesz sokan voltak, meglepodtem, nem szamitottam ra...volt etel ital, de mindenhol sor volt ami nem volt baj, mert mi nem voltunk ehesek. Taliztunk Konradekkal, bealtunk veluk a soros sorba en meg kaptam jeges teat:) Aztan a Cypress apartmanhaz medencejenel ucsorogtunk es beszelgettunk, ott sikerult leegnie mindenkinek, feloldalasra:) aztan megeheztunk es szerettunk volna mini hot-dog-ot enni, de mar nem volt, igy ettunk vmi hot-dog fele gyros vmit, hagymakarikaval. Vegulis nem volt rossz. Kulonben volt tobb fele husi is meg gyumolcstal, de azok elfogytak mire mi megeheztunk:) Mivel mindenki evett volna vmi kis edesseget, igy elsetaltunk Starbuckhoz es en ittam egy ...huuu, mit is...nah nem jut eszembe a neve, Konradek ajanlottak, olyan volt mint a kaves jegkasa csokidarabokkal, isteni, Balazs sima caffe latte-t kert de szivesen kostolgatta az enyemet.:) Kozben Marzenaek is megerkeztek, de addigra mar elegge fujt a szel es el is faradtam rendesen, igy elkoszontunk es meg bementunk a kisboltba vajert. Ahogy hazaertunk, bar mar faradt voltam neki alltam a sutinek. A krem hamar megvolt, de rajottem, hogy a piskotat elobb kette kellett volna vagni es csak utana kiszaggatni...de akkor mar mindegy volt...a csoki olvasztas kozben mar sirni tudtam volna, de elkeszult...aztan betettem a hutobe es azon imadkoztam legalabb jo ize legyen...es az lett:) de tenyleg nem csinalok ilyet mar iden...jo sok is lett, igy Balazs hetfon vitt a kollegainak es nekik is izlett:) szombaton este viszont mar csak ulni tdtam, mert meg a fekves sem esett jol...raadasul Balazs probal segiteni, hogy felhuz, de mivel bazi nehez vagyok, ezert lenduletbol huz fel es ugy felrant hogy egyaltalan nem kenyelmes. Vasarnap nem kelltunk koran, de gyorsan eltelt a delelott, brassoit csinaltam, de nem gondoltam hogy Balazs egy ultohelyeben megeszi...ugyhogy ki kell talalnom vmi laktatobb kajat...most paprikas krumplit keszitek epp es utana babfozeleket tervezek, csak en nem tudom mit eszek majd, mert a gazoktol felek...:( a vasarnapi ebed utan mentunk a korhazba, nagyon szep ido volt, az eloado terem tele volt, ahova kellett menni. Egy nagyon kedves holgy tartotta az eloadast. Keszitettem kepeket is a korhazrol, de a szuloszobakat es kortermeket sajnos szemelyesen nem nezhettuk meg, csak videot mutattak rola, de ha tenyleg olyan mint a videon akkor arra tutti nem fogok panaszkodni. Nagyon szepek, nagyon...igaz, ha semmi gond nincs a szulesnel, es baba es mama is jol vannak akkor a szulest koveto 24, max. 48 oran belul haza is engednek. De nagy es tagas szobak, akar egy hotel. Ezt az eloadast is ugy kezdtuk, hogy mindenki bemutatkozik, mikor fog szulni es mit szeret a legjobban a terhessegeben. Mi voltunk a masodik legidosebbek. egy lany elozott minket majus 22-vel, de az csak 1 nap, o egy lengyel lany. Onnan tudom, hogy megvart az eloadas utan. A legtobben augusztusban szulnek majd. Nagyon buszke voltam az orias pocakomra:) kenterbe vertem mindenkit, de mostmar tudom, hogy ez nem akkora buli, sot...hetvegen odaig jutottam, hogy minden bajom volt...es mar ugy ereztem, hogy nem Lily zavar engem, hanem en ot..pl. ejszaka kb. 4-5szor megyek wc-re, felkapcsolom a villantyt es erre felebred...igy kitalaltam, hogy nem kapcsolom fel, de igy meg elalszom a wc-n...es szinten arra ebredek, hogy kapalozik...mostanaban nem hasznaltam parnat, nem volt kenyelmes, de ujabban Balazs kiparnaja a legkenyelmesebb...megfordulni mar egy kinszenvedes...fekvohelyzetbol felkellni, pedig egy remalom...szoval tenyleg MINDEN bajom van...persze Lilyert mindent, komolyan, de azert jol esik panaszkodni. Balazs nagyon kedves volt, mert o is latja, nem egyszeru mar nekem es "felajanlotta", hogy a kovetkezo gyerkocunket meg jovore megszulom, aztan pihenhetek kicsit es johet a kovetkezo ketto:) azt hiszem, nem tudnal eleg reszletesen leirni, milyen arcot vagtam ehhez. :) Oszinten megmondom, jelenleg ugy erzem, hogy egy kis Lily is boven eleg lesz nekunk:)de gondolom meg ez is valtozik majd idovel. 

Visszaterve a tanfolyamra es a korhazra, en azt mondtam, hogy legjobban azt szeretem, hogy sok-sok rozsaszin cuccot vehetek, a kislanyunknak. A legtobben azt mondtak, hogy azt szereik, hogy annyit ehetnek amennyit akarnak. Illetve a lengyel lany mondta, hogy o semmit sem szeret a terhessegben, de nyilvan azert mert o is abban a eriodusban van amiben most en is, elmondta, hogy alig alszik, csak az egyik oldalan tud es a kisfia szetrugja belulrol...

A tanfolyam elejen atvettuk, hogy anatomiailag, belulrol mi tortenik velunk, aztan hogy kivulrol. Majd jott az a resz, hogy a 36. hettol mi kovetkezik, 2hetente kell menni dokihoz, en jovo heten megyek, akkor leszek a 36. hetben, de meg nincs idopontom a 38. hetre, megnyugtatott a holgy hogy nyugodjak meg biztosan lesz. NST-t is csinalnak, de a 40. hettol, ha addig nem erkezik meg a baba. Mondott par statisztikai adatot , hogy a kisbabak igen kis szazalekkal erkeznek "idoben" es az elso babak inkabb kesobb szeretnek jonni. Jah es itt jut eszembe, megkerdeztek, hogy ki szeretne termeszetesen szulni es ketten tettuk fel a kezunket, a tobbiek csaszart szeretnenek...itt ez kulonben megengedett... 

Aztan arrol beszeltunk, hogy honnan tudjuk eljott az ido...kijon ugye a nyakdugo es elmegy a magzat viz, de kertek ilyenkor ne rohanjunk a korhazba(en tuti be fogok) hanem telefonaljunk, aztan feltesznek par kerdest es majd eldontik jojjunk e vagy sem...3 perces fajast tartanak realisnak, hogy akkor induljunk be. Elmondtak a fazisait a a szulesnek, nos...nem egy leanyalom...aztan mutatott egy cd-t, ami 10cm-es ekkorara kell tagulni es csak ezutan lehet nyomni...egyenlore nem tudom ezt elkepzelni...kulonben Balazs vegig ott lehet velem kivetel ha csaszarra kerul sor. A doki csak a kitolasi fazisnal lesz jelen, de o is csak megfigyelokent, mert mint kiderult ez egy tanulo korhaz igy egy rezidens fogja vezetni es egy delivery assistant fog jonni es ellenorizni, mikor vagyok 10cm-es. Szoval egy rezidens...vegulis abban a pillanatban mar nekem szerintem total mindegy lesz. Plusz esetleg, bar ehhez kell kulon a belegyezesem, hogy masodeves hallgatok is nezzek...egesz sokan leszunk, NAGY PARTY LESZ:)))

A fajdalomcsillapitasrol is esett szo, de persze ezt mindenki maga donti el...en kerni fogok...gondolom, igy sem lesz szenvedes mentes, hat miert szenvedjek tobbet mint nagyon muszaj.

Mikor Balazs visz a korhazba szulesnel, akkor korhazi nyitvatartasi idoben is megvan hova tud leparkolni es ha esetleg este vagy hetvegen akkor csak az Emergency bejaratnal mehetunk be, mert a tobbi bejarat le van zarva, ebben az esetben viszont ott az ajto elott is parkolhat, de miutan engem "leadott" keresnie kell egy normalis parkolot. A szuleszet a 300-as reszlegben van, a 3-on...es bar a babyk biztonsaga(errol mar irtam) itt kulonosen fontos, van lehetoseg arra, hogy ha pihizni szeretnel, hogy elvigyek par orara a picit. Latogatni barmikor lehet, amikor en megengedem, ejjel-nappal, de egyszerre 4 latogato lehet a szobaban. Nah, annyian biztos nem leszunk:)

Kulon kiemeltek, hogy a picit az autos ulesben kell kivinni es kepesnek kell ra lenni behelyezni az autoba, mert a korhazi dolgozok nem "tudnak".

Roviden ennyi volt. Plusz kitoltottunk egy pre-admission formot, de ez csak azert kell, hogy ne vajudas kozben kelljen ezzel foglalkozni. Az egyik papirt nem irtuk meg ala, ami az oltasokkal kapcsolatos. Mivel itthon meg nem neztem utana, bar Dori mar kuldott sok hasznos infot, de meg nem tanulmanyoztam reszletesen. Itt a hepatitis B-t akarjak neki beadni, amitol oszinten tartok picit. 3 dozisban kapna - a szuletesekor, 1-2 honaposan es 6-18 honapos koraban vmikor.

Kaptunk meg egy "cuki" papirt, amin ellenorizhetjuk, hogy melyik fazisban lehetunk/vagyunk...ezt az anyukak abrazataval illusztraljak...az elson meg mosolyog es egyre kevesbe...ez mekkora...:)

Igy nez ki a korhaz kivulrol,

 

Igy nez ki belulrol

Ez a szuleszeti reszleg,

 

 

 

Itt lehet varakozni a kismamakra hogy megszuljenek,

 

Vasarnap a korhaz utan meg el szerettunk volna menni vhova, de mire a korhaztol a kocsihoz ertem ugy kifulladtam, hogy Balazs mondta talan inkabb menjunk haza, igaza volt...mert a parkolobol ugy kellett kiepiteni a kocsibol...:( Aztan azonnal lefekudtem, Balazs meg odajott puszilgatni es ugy megpuszilgatott, hogy kipuszilgatta belolem az "almossagot", meg probalkoztam hogy aludjak picit, de aztan hallom, hogy Balazs kint mocorog es enni keszul... en is ehes lettem, ugyhogy kimentem hozza. Kitalaltuk, hogy elkezdjuk olvasni a Suttogot. En elkezdtem felolvasni, de alig kapok levegot, ugyhogy inkabb Balazs olvas en meg probalok nem elaludni:)

Amiket az Amazonol rendeltunk, mar megerkezett par dolog. Pl. a matrac, a kis kosarak a pelenkazhoz, olyan szepek(halvanyrozsaszinuek), a Lily betuk, de azokat vissza kell cserelni, mert kis "l" es nagy "Y" jott...:( megjott az "elso segely csomag" szeru szettunk - homerovel, kiskefevel, fesuvel, kisolloval..., jott egy kis anyag, puha konyv, amit nezegethet es egy matrac vedo - keep me dry:) egyenlore itt tartunk. Ugyhogy butor meg nem jott, meg nincs mit szerelnie Balazsnak. Vettem pelenkat meg, fultisztitot, popsitorlot, betet magamnak, ugyhogy kezdunk egesz jol allni. :) Szerintem holnap is hoznak vmit:)

Az Oaks manager pedig hivott ma hogy meg vagyok e elegedve a parkolo hellyel es hogy hogy szuperal a mosogep, mondtam, hogy meg nem mostam azota, kerte hogy ha valami problemam van, kerssem szmelyesen ot es 5 percen keresztul megint bocsanatot kert.

Lilyvel ujabban Picur radiot hallgatunk. Dori jovoltabol...koszonjuk:) bar van nehany olyan dal, amitol kifejezetten egnek all a hajam... 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petracalifornia.blog.hu/api/trackback/id/tr404458137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.:Danka:. 2012.04.18. 15:44:32

kitartast a vegere az alvashianyhoz, rugdosashoz, faradsaghoz, klotyora jarashoz, de mind2nek!

ez lehet szulesig egyre nehezebb lesz.

de aztan a faradsagon kivul minden egyszerre elmulik :) az majd csak fokozatosan...

Liz&Dorka · http://edeskispotty.blogspot.com/ 2012.04.18. 22:24:43

Igazad is van, hogy kérsz fájdalomcsillapítót szülés közben! Ha nekem lett volna egy csöpp eszem és nem ragaszkodom a saját hülyeségemhez, akkor nyaktól lefele térdig elérzéstelenítettem volna a testem :))))
A kórház csodaszép, viszont ezzel a szülés után 24-48 órával későbbi hazamenetellel nagyon nem értek egyet, de hát ezt nem te és nem is választjuk meg ... ez így van!!! Nálunk Dorkánál a 4. napon jött ki egy fertőzés és ha nem lettünk volna bent még a kórházban én itthon nem vettem volna észre! Sajnos nem mindenhol van erre lehetőség.

PetraésLily 2012.04.19. 00:44:11

@.:Danka:.: Koszi...:) persze tudom, hogy mas is tul elte mar a terhesseg utolso heteit es a szulest is de jo neha panaszkodni, bar van egy erzesem hogy mostmar egyre tobbet fogok:)

PetraésLily 2012.04.19. 00:45:54

@Liz&Dorka: Ahogy mondod Liz, ezt sajnos nem mi dontjuk el meddig maradunk bent, bar oszinten en orultem, hogy nem kell azert napokig bent fekudni, ha tenyleg minden oks. Persze vmi mindig tortenhet...
süti beállítások módosítása