HTML

Our life in California

Indulás elötti nap. Még jó mindenkivel találkozni, néhány puszit és könnycseppet váltani.

Friss topikok

  • LiliZozó: Köszi. :) Ha írsz az e-mailemre, az tökéletes lesz. nagy.f.emese@citromail.hu Előre is köszönöm a ... (2013.09.19. 23:50) MINDEN TÖKÉLETES:)
  • Bóbitáék: De nagyon sajnálom :(( Lily-t is, meg Téged is a munka miatt...:( Mielőbbi gyógyulást kívánok, hog... (2013.09.07. 22:32) 4. nap a bölcsiben - lázasan :(
  • norus: Ügyesek vagytok! És a bölcsis néni is szimpi, hogy így melléfekszik, ilyesmik :) Akkor nem sokára... (2013.09.06. 11:06) Bölcsibe beszoktatás 3. nap
  • norus: Ügyesek vagytok nagyon. Majd gyere mi volt az ott alvásnál :) Gratulálok a 2. évfordulóhoz :) (2013.09.05. 21:17) Elkezdtük a bölcsit (2. házassági évforduló)
  • Bóbitáék: Nagyon ügyes már Lily és ez a bölcsi-dolog...Hjaaaj... Ezt az esti dolgot pedig pontosan értem!:)) (2013.08.30. 15:28) 15 hónapos Lilyborsó - 1 alvás

Címkék

Az otthonlévő anyák legnagyobb hazugsága

2013.06.20. 16:19 PetraésLily

Van igazsag benne de azert mindennel nem ertek egyet...ez a zuhanyzas hat...volt hogy 1 nap nem furodtem...meg a legelejen...a nincs idom a gyerek mellett, miota az egyik ismerosom azt mondta hogy o mindent akkor csinalt mikor a gyereke ebren volt, akkor vasalt, mosott hajat, fozott, stb. nah ott elhataroztam hogy igy lesz nalunk is es mukodik is. Azt terveztem hogy mikor Lily alszik majd tornazom, nah ebbol nem lett semmi es itt egyetertek, hogy tespedni nagyon konnyu es egyszeru es elhizni megkonnyebb, de ez inkabb akarat gyengeseg, szerintem.

Bezzeg anyu az Tuti nem vagyok:) viszont azt gondolom, hogy igenis rohadt nehez anyanak lenni es aki nem hiszi annak nincs gyereke. Mig nem volt gyerekem, nem is ertettem azokat a noket akik anyak. Mert igen is lemondasokkal jar, nem kevessel. En miutan anya lettem jottem ra hogy egy onzo ember vagyok...szep, nem szep de igy van...es ezzel nem azt mondom, hogy akkor en onzo vagyok es ezzel a felkialtssal nem torodok a gyerekemmel, de sokat dolgozom rajta hogy turelmes, mindig mosolygos anyuka lehessek, de ha megkrdezik vagy valaki azt mondja hogy jajj milyen jo hogy otthon vagy es egesznap kacagtok, nah azt kirohogom, mert az vagy bezzeg anyu vagy nincs gyereke.

"Otthon lenni egy-két gyerekkel, ellátni őket, egyben tartani a lakást, kaját varázsolni az asztalra napi 3-8 alkalommal, mosni, vasalni, teregetni, takarítani, bevásárolni - nem sétagalopp, ezt mindannyian tudjuk, akik próbáltuk ezt pár évig. És milyen végtelenül bosszantó, amikor mindenkitől azt halljuk, hogy könnyű neked, egész nap otthon vagy.

De ha igazán őszinték akarunk lenni, akkor azért lássuk be azt is, hogy van egy sor szöveg, amit az otthon lévő anyák mély meggyőződéssel mondogatnak, pedig kamu. Olyan kifogások, amiknél esetleg mi magunk is csak évekkel később döbbenünk rá, hogy amit mondtunk, csak duma volt.

Az eredeti ötlet a BlogHer bejegyzéséből származik, de úgy látszik, az amerikai anyukák legalábbis részben más szövegekkel kábítják magukat és környezetüket, mint a magyarok. A lentiek természetesen nem vonatkoznak a speciális nevelési igényű gyerekek, az ikrek és hármasikrek szüleire, és a nagyon sok gyerekes anyukákra.

1. Zuhanyozni sem tudok

Ez tutira toplistás a magyar anyukáknál is. Emlékszem, hogy az első gyerekem születése után mennyire lestem, mikor alszik már el végre, hogy gyorsan lezuhanyozhassak. Mennyi barátnőm mondja most is, hogy gyorsan elmegyek zuhanyozni, amíg alszik a gyerek. Könnyű persze annak, akinél már nem az első baba mellett kell beiktatni a tisztálkodási rituálét, a második gyerektől már könnyedén hagyjuk az ágyában még pár percig, amíg gyorsan le nem tusolunk. Ez mind oké. Ami nem oké: napokig nem zuhanyozni, csak azért, mert egy gyerek van a háznál. Aki azt állítja, nincs ideje zuhanyozni, az kamuzik. Egyszerűen lusta és/vagy igénytelen, és erre keres egy fedőideológiát, amiért aztán büdösen állhat előttünk a sorban a közértben/mellettünk a metrón. Napi 3 perce egyszerűen mindenkinek van, és az anyák tényleg nagyon hamar megtanulnak szupergyorsan zuhanyozni.

2. Nincs rá időm a gyerekek mellett

Én is mondtam ezt sokszor, mert idegesített, hogy a férjem megpróbált mindenféle feladatokat adni, miközben az én megítélésem szerint neki fejedelmi dolga volt: elment reggel, egész nap felnőttek között volt, érdekes és inspiráló beszélgetésekben vett részt, csinálta a munkáját, amit szeret, akkor evett, ivott és pisilt, amikor kedve tartotta, aztán este hazajött, világot látott felnőtt emberként, és közölte, hogy ezt meg azt csináljak már meg holnap, ha már úgyis otthon vagyok. Miközben én ott voltam egész nap bezárva, folyamatos szolgáltatban, a kommunikációm csúcsa az volt, ha a Bóbita mellett elmondhattam az Arany Lacit is, akkor ettem és pisiltem, ha lehetett.

De ha őszintén visszagondolok, ez sokszor kamu volt. Csomó mindenre lett volna időm, ha akarom, de nem akartam. Úgy éreztem, épp elég van a nyakamon anélkül is, hogy még más is nekem adjon feladatokat. Egy-két otthonlévő gyerek mellett még naponta tuti van egy-két óra üresjárat (nem egyben), amikor üveges szemmel bámulunk magunk elé a kanapén, azt mérlegelve, elvonszoljuk-e magunkat egy pohár vízért, vagy sem. Az nem hazugság, ha úgy érezzük, már nem bírunk több feladattal megbírkózni. Az viszont az, ha olyan feladatokra mondjuk, hogy nincs időnk, ami valójában egyszer húsz percet vinne el az életünkből. Arra kedvünk nincs.

3. Nem tudok sportolni/magamat ápolni/lefogyni

Na ez ugyanaz, mint az előző. Hányszor mentem lepukkanva a közértbe, abban reménykedve, hogy nem futok össze ismerőssel! Hány barátnőmtől hallottam már, hogy nem tud lefogyni, mert nincs ideje sportolni. Kamu. Leszámítva a krónikus alvásmegvonásos első hónapokat, ezekre mind csak lusták vagyunk.

Jó lenne azt gondolni, hogy azok a csinos, ápolt, vékony és sportos anyukák mind nagyon szerencsés géneket örököltek/ és/vagy iszonyú gazdagok és/vagy pont annyira szerencsések, hogy az ő gyerekeik szuperjól alszanak. De ha eldumálunk velük, túlságosan is sokszor derül ki, hogy a csinos, ápolt és sportos anyukák hetente három-négy reggel felkelnek egy órával korábban, elmennek futni, vagy végigcsinálnak egy tornadvd-t, a kanapén bambulva nem tömik magukba a haribót meg a vaníliás karikát, azért olyan ápoltak mindig, mert nem mennek ki a házból fésülködés és 2 percnyi sminkelés nélkül, és veszik a fáradtságot, hogy a kinyúlt mackót és a lehányt pólót normális ruhára cseréljék.

Ismerek olyat, aki napi 10 órát dolgozik, két gyereket nevel, és mégis felkel minden hajnalban 5 órakor, hogy békében jógázzon fél órát, mielőtt felkelti, elkészíti és megreggelizteti a családot. Mi is felkelhetnénk reggel, vagy sportolhatnánk alvásidőben vagy este, de nem tesszük. Ebben csak az a veszélyes, hogy ha nagyon sokáig élünk úgy, hogy nem teszünk semmit magunkért, az önbecsülésünk fogja megsínyleni.

4. Minden percét élvezem!

A legnagyobb kamu. Bezzeganyu, akinek az élet egy rózsaszín örömmámor. Akinek semmi másra nincs szüksége, mint a gyerekeire és a háztartásra. Akinek soha nem kéne 5 perc nyugalom. Aki soha nem kívánta azt, hogy csak egy napot kapjon, amikor senki nem kér tőle semmit. Akit soha, még pillanatokra sem idegesített a gyerek. Akinek soha nem volt nehéz. Aki soha nem voltak mérges és elkeseredett. Akinek a gyereke sohasem rosszalkodik, sosem bosszantó, mindig tökéletes, ahol a családban mindig, mindenki kiegyensúlyozott. Akinek a gyereke soha nem néz tévét, még sosem evett csokit, és utálja a gyümölcslevet. És aki mindig azt érezteti, hogy szaranya vagy, ha nálad nem pont így van. És a bezzeganyaság ráadásul még el sem múlik, aki egyszer azzá lesz, az is marad, amíg el nem viszi valami csúnya pszichoszomatikus betegség.

5. Csak egyszer próbálnák ki, látnák, hogy ez a legnehezebb

Igen, évekig otthon lenni egy/több gyerekkel sok-sok kompromisszummal jár. Anyagilag, lelkileg, szellemileg. De nagyon sokan ezt választottuk. Nem akartunk visszamenni a gyerek 10 hetes korában dolgozni, ott lehettünk, amikor először megfordult, amikor járni kezdett, az első szavainál, fogainál, rajzainál. Sok áldozattal jár, de a legtöbben így döntöttünk. Nehéz, fárasztó, kimerítő? Persze. A legnehezebb? Kizárt.

Aki így gondolja, képzelje el azt az anyát, aki kénytelen visszamenni a pár hónapos gyerek mellől a pénztárgép mellé, mert különben éhenhalnak. Ő nem azért dönt így, mert nem képes feladni a karrierjét, hanem mert kenyérre kell. És neki majd a nagymama meséli el, hogy a gyerek ma járni kezdett. És rosszabbul fogja érteni a saját gyerekét eleinte, mert nem ő van vele egész nap, amikor beszélni tanul. Na neki például biztosan sokkal nehezebb."

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petracalifornia.blog.hu/api/trackback/id/tr625370953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norus 2013.06.20. 20:44:49

Olvastam én is :) Arra én is az elején rájöttem, hogy zuhanyozni este kell, mert reggel vagy sikerül vagy nem :D Én akkor szoktam vasalni, ilyesmi, ha alszik Mór és sikerül tornázni is. 40 perc mindig akad, szerencsére Mór egyelőre jó alvó, így a torna + zuhany belefér még, reméljük ez így is marad, de a futás is megoldható, mikor István hazaér :) A bezzeganyuk meg brrrrr... :))) Olyan nincs!

ziziman 2013.06.21. 06:57:44

Teljes mértékben egyetértek Veled!!! Az önzős dolog annyira igaz rám is. Most jöttem rá, hogy mennyire az vagyok, de ahogy Te is írtad, azért nem jelenti azt, hogy emiatt az ember magát helyezi előtérbe, de érzem a dolgok hiányát és néha jó lenne kicsit máshogy. Pedig imádjuk a gyerekeinket, igaz? Azzal is egyetértek amit írtál, hogy az hogy sokan elhíznak, nem foglalkoznak magukkal csak egy kifogás és jó belekényelmesedni az otthonlétbe. Mármint "úgy" belekényelmesedni, hogy legyintesz - "most jó így is". Nekem a szomszéd csaj hívta fel a figyelmem, hogy öltözködjek csinosabban, kicsit elhagyom magam... és annyira szíven talált, mert ezt még soha nem mondta a szemembe senki, pedig azóta mióta szembesültem vele rengeteget változtam, és tettem az ellen amit mondott. Sok mindenre nincs időm egyébként nekem sem, de sokszor csak szervezés kérdése. Ami meg nem megy... hát istenem! Ilyen is van. :D (Remélem jobban van Lilyborsó!)

PetraésLily 2013.06.23. 15:45:49

@norus: Jol csinalod hogy Mor alvasa kozben tornazol es tenyleg latszik is:) Az a baj hogy en nem vagyok egy sportos tipus de kifogasokban nagyon jo vagyok:) Pl. Balazs keson er haza, utana mar furdetes es en hulla vagyok, raadasul futni sem szeretek. Azt tervetztem hogy szolizni elmegyek de meg ahhoz is lusta vagyok,pedig futnom sem kene hozza:D

PetraésLily 2013.06.23. 15:48:16

@ziziman: Neha nagyon jol jon, ha oszintek az emberhez. Orulok, hogy ujra magadra talaltal picit es bizti Andras is eszreveszi:)

najovanmar 2013.06.24. 12:19:19

Bezzeganya vagyooook! Eljen-eljen! Most jottem ra erre, amig olvastam ezt a bejegyzest.
Hat en amig otthon voltam a 18 honap korkulonbseggel szuletett gyermekeimmel: idoszakos/reszmunkaidos munkat mindig vegeztem (kiveve az elso 6 honapot,amig persze szoptak), elvegeztem egy egytemet es megszereztem a masodik dipomamat es sokszor elveztem hogy otthon vagyok a gyerekeimmel. A munka es a tanulas volt fontos mindig nekem es erre MINDIG volt idom. Futni csak 3 honapja futok (persze hajnali 5-kor...), mert most mar az is fontos.
Mindenkinek amugy az a fontos, amire napi atlagban 3-4-szer gondol. Tokmindegy mi: fogyas, sport, tanulas, munka, szex(ez csak pasiknal van igy, ezert van ra allandoan idejuk), barati kapcsolatok. Fel kell allitani a prioritasokat: mi a legfontosabb? Na, arra mindig lesz ido. Ha megsincs, talan akkor annyira nem is fontos...
süti beállítások módosítása